po obejrzeniu tego filmu swietne zakonczenie ale momentami jest nudny.Donald trzymał cały film na poziomie i za to duze brawa
Bardzo lubię horrory psychologiczne, ale lubię też jak cokolwiek się dzieje. W tym filmie prawie w ogóle nie ma akcji, jest tylko bieganie po wąskich ścieżkach Wenecji i szukanie się nawzajem.
To co na pewno przemawia na plus, to sceneria oraz doza takiej niepewności wiszącej w powietrzu, atmosfera jest dosyć...
Jak dla mnie trochę niedopracowany, momentami wręcz nudny. Plus za grę aktorską, muzykę no i
scenę końcową.
Człowiek nudzi się przez cały film(cholernie długi), który wydaje się być dramatem psychologicznym, stara się domyślić, czy chodzi tu o jakąś tajemnicę z przeszłości, jakieś problemy psychiczne głównego bohatera, czeka, aż coś się wyjaśni, ale nie. Dopiero w ostatnich minutach zmutowana karlica morduje głównego...
Aczkolwiek środek filmu nieco się wlecze. Dużym plusem filmu jest jego dziwny, nieco senny klimat, skutecznie budowany przez rewelacyjną scenografię- Wenecja nie jest tu miłym ładnym miejscem, idealnym na wakacje, chwilami przypomina miejsce z koszmarnego snu- rozpadające się budynki, labirynt ciasnych uliczek...
John Baxter miał zdolności medium, na początku, gdy córka zaczęła tonąć on przeczuł to i wyszedł sprawdzić. Jednak nie do końca wierzył swej intuicji. Tytuł "Don't Look Now" można też tłumaczyć jako "Nie patrz teraz" tzn. że Baxter mógł widzieć to, czego inni nie byli w stanie zobaczyć lub przeczuć (zobaczenie sceny...
więcejbraku noży ociekających krwią i innych tego typu akcesoriów, jest to jeden z najlepszych horrorów wszechczasów.
Film jako taki mi się podobał, ale jakbym nie przeczytał, że zaklasyfikowany jest jako horror to w życiu bym się nie domyślił. Traktuję to jako dramat ze smutnym zakończeniem, ale żeby w którymś momencie miały mnie ciarki przejść po plecach albo coś w tym rodzaju... Absolutnie nie. Nie to, żebym się nie bał żadnego...
Piękna, turystyczna Wenecja tutaj pokazana jako smutne, ponure, wyludnione, nasiąkniete wodą, zmurszałe miasto. Sam jej widok wzbudza niepkój, że gdzieś czai się coś wstrętnego. Zagubienie głównych bohaterów zrozpaczonych po stracie dziecka w jej ciemnych, wąskich i pustych uliczkach, dziwne odgłosy, szybkie kroki,...
Nicholas Roeg posługując się niektórymi chwytami kina giallo stworzył wspaniały postgiallofilmgrozy. Dla mnie największym atutem tego filmu było ujawnienie zakończenia na samym początku...
Przez całą resztę filmu reżyser próbował odejść od głównego wątku, zmylić widza i stworzyć jak najwięcej podejrzanych sytuacji....
Horror ten oglądałam w tv pierwszy raz mając ok . 8 lat :) Od tego czasu minęło już 12 lat, filmu
nigdzie nie mogłam znaleźć, aż tu nagle pojawił się na zalukaj. I to jakie kiedyś ten film zrobił na
mnie wrażenie jest w porównaniu z tym co teraz niczym :) Miło się czyta wątki, w których każdy
próbuje zrozumieć o...
Dzieło Roega to specyficzna mieszanka. Rozwija się straszliwie wolno dając marne
nadzieje na sensownie zakończenie. Na szczęście wszystko zostaje wynagrodzone właśnie
w finale, który pozostawia piorunujące wrażenie.Sam film zrobiony jest raczej w duchu
"Dziecka Rosemary". Niekiedy nudny, ale bardzo efektywny...
Film niezły, chociaż nie wiedziałam, że to horror, więc nie byłam przygotowana na taki rozwój wydarzeń :) Uderzyło mnie jedno - obsesję na punkcie czerwonych rzeczy, którą ten film we mnie wzbudził. Może obsesja to zbyt duże słowo, ale... W każdym razie w pewnym momencie zauważyłam, że właściwie w każdym ujęciu pojawia...
więcejJohn Baxter miał zdolności medium, na początku, gdy córka zaczęła tonąć on przeczuł to i wyszedł sprawdzić. Jednak nie do końca wierzył swej intuicji. Tytuł "Don't Look Now" można też tłumaczyć jako "Nie patrz teraz" tzn. że Baxter mógł widzieć to, czego inni nie byli w stanie zobaczyć lub przeczuć (zobaczenie sceny...
więcejFilm o poszukiwaniu zmarłej córki wbrew wszelkiej logice nie proponuje niczego nowego. Tak by się mogło wydawać w obliczu ogromnego wyeksploatowania tego motywu (choć w latach 70. może jeszcze nie aż tak bardzo) i tak się wydaje przez co najmniej połowę filmu, który jest najzwyczajniej nudny. Obserwujemy codzienność...
więcej